Speeltuin Nederhemert: één van de oudste speeltuinen van Nederland gelegen op mooie Idyllische plek, waar je letterlijk 50 jaar terug de tijd in gaat.
Speeltuin Nederhemert
Nostalgisch genieten sinds 1915
Afgelopen jaar heb ik mogen werken aan één van de oudste speeltuinen van Nederland. Een enorm mooie Idyllische plek, waar je letterlijk 50 jaar terug de tijd in gaat; even geen iPads en videogames, maar; schommelende lachende kinderen en genietende ouders of zelfs grootouders die hier zelf als kind ook al kwamen. Generatie op generatie wordt deze plek in ere gehouden en dit zorgt dan ook voor een enorm betrokken omgeving. Verandering op deze locatie was een enorme uitdaging, juist omdat de nostalgie de basis vormt van de locatie.
Nederhemert is een idyllisch dorpje in het zuiden van de Bommelerwaard. Het kent mooie landschappen, eeuwenoude bomen, een prachtig kasteel en een van de oudste speeltuinen van Nederland: Speeltuin Nederhemert. Al meer dan 100 jaar vermaken jong en oud zich hier. Veel toestellen stammen uit de jaren 50, waar vanzelfsprekend vele aanpassingen aan zijn gedaan om aan de huidige eisen te kunnen voldoen.
Terwijl de kinderen lekker ravotten, kun je hier heerlijk genieten van ijskoffie tot speciaalbier en poffertjes tot zalm uit de oven; het is er allemaal!
Ik heb het vertrouwen gekregen om het concept voor deze locatie te versterken en uitvoeren. Hierbij enkele voorbeelden die concreet uit een proces van conceptversterking voortkomen en bijdragen aan het verhogen van de omzet. Dit zonder grote investeringen, want het blijft natuurlijk ‘de corona tijd’.
Wat we hebben gedaan is:
- Het creëren van een strategisch plan om de nostalgie en authenticiteit verder te vergroten en uitdragen terwijl er gelijktijdig moderniseringen plaatsvinden.
- De merk identiteit versterkt, door een eigen huisstijl en nieuw logo te creëren.
- Een betrokken gemeenschap opgebouwd door actief en doelgericht te communiceren op (sociale) media. Niet alleen de huidige content werd gedeeld, maar juist wordt ook de focus gelegd op de history en het delen van oude bewaarde documenten en foto’s.
- Een snoepraam gecreëerd met Oud Hollands snoepgoed.
- Het interieur een likje verf en aanvullende decoratie gegeven en de capaciteit van het restaurant vergroot door herindeling van 35 naar 50 zitplekken.
- Het personeel on-the-job getraind om de beste en snelste service te leveren.
- Eigen keukenpersoneel getraind, waardoor de afhankelijkheid van een kok uitblijft.
- Een kabouterpad gecreëerd, waarbij kinderen de omgeving leerde verkennen met versnapering, kaboutermuts en enorm leuke opdrachten onderweg.
- Natuurbingo in het leven gebracht in combinatie met een routekaart voor een wandeling over het eiland van 4 km.
- Culinaire wandelingen georganiseerd waarbij de geschiedenis van het bijzondere eiland verteld wordt tijdens de wandeling die wordt afgelopen met een specialiteit in het horeca gedeelte.




