Met een Mystery Visit kijken we naar de uitstraling en gastenervaring aan de voorkant. Meer informatie over een Mystery Visit.
Conceptontwikkeling
Concept | Content | Creatie | Horeca-boost
Zie het proces als het planten van een boom, of misschien zelfs een zaadje als je zaak nog niet fysiek aanwezig is. Er zijn eerst sterke wortels, de juiste omstandigheden en veel aandacht nodig om de boom in bloei te zetten, zodat deze de vruchten afwerpt en de rest van de levensduur organisch blijft groeien.
Concept
Een concept zou je kunnen zien als het zaadje of de boom. Eerst wordt er beslist wat er wordt geplant. Het geeft richting. Hoe richt je een bepaalde ruimte in? Hoe communiceer je met je doelgroep? Hoe pak je de marketing van je project aan? Stuk voor stuk vragen die je eenvoudig kunt beantwoorden met behulp van je concept.
Een sterk concept is inspirerend en heeft de potentie om lang mee te gaan. Losse ideeën hebben vaak een korte levensduur (na enige tijd is iets nu eenmaal niet verrassend meer), maar bij een sterk concept zijn steeds weer originele nieuwe invullingen te verzinnen. Zo blijft het concept fris.

Content
Het is tijd om het concept uit te werken, dit gebeurt door het concept te verrijken en onderbouwen met een ondernemersplan. Zie dit als de wortels van de boom, deze verstevigen de positie en bij elke storm blijft hij stevig staan. Dit geeft ook bij eventuele financieringen de garantie om een geldsom aan te vragen.
Bij het creëren van content kan er dus een ondernemersplan geschreven worden dat als basis dient voor een financiering (vanuit eventuele bank, brouwerij of leveranciers).
Enkele ‘losse’ content kan ook specifiek worden aangevraagd:
- Brandkey en merk essentie;
- Wensen en bepalende kaders vanuit ondernemer en opdrachtgever;
- Randvoorwaarden vanuit het pand en de locatie;
- Vraaganalyse, particuliere, zakelijke en toeristische segmentatie.
- Aanbodanalyse: bezoek aan en beoordeling van concurrentie, bepaling concurrentie- en marktpositie (positioneringsmatrix);
- Benchmark, trends & ontwikkelingen;
- Uitwerking van concept; assortiment, inrichting, uitstraling, routing, vierkante meters, ruimtelijke indeling en investeringsniveau;
- Voorbereiding van promotionele activiteiten en personeelsbeleid;
- Opstellen van een programma van eisen voor het concept behoort ook tot de mogelijkheden, dat als leidraad dient voor de architect, uitvoerder en overige betrokken partijen;
- Interieuradvies;
- Keuken management;
- Investerings- en financieringsplan;
- Omzetbepaling;
- Exploitatieprognose.
Creatie
Tijdens de creatiefase komt de boom in bloei en begint het z’n vruchten af te werpen. Het is ontzettend belangrijk om het concept goed te bewaken. Een niet-passende invulling verzwakt je concept namelijk onmiddellijk.
TUIL HORECA zorgt voor training van personeel en begeleiding in de eerste maanden na de (her)opening. Dit om het initiële concept te bewaken en zorg te dragen dat het initele plan geheel tot uiting komt. Zo worden de website, maar ook facebook, Instagram, google, Tripadvisor en andere communicatiekanalen ingericht. Eventuele PR-acties kunnen ook gekoppeld worden na de initiatie van het vernieuwde.

Ga voor de horeca boost!
Is jouw concept al tot de puntjes uitgedacht en heb je alleen een boost nodig voor of achter de schermen?

Hoe het reilt en zeilt achter de schermen heeft daar natuurlijk een grote invloed op, om daar inzicht in te krijgen kunnen we een Quick Scan inplannen. Meer informatie over een Quick Scan.

Portfolio
Om meer beeld te geven aan het bovenstaande, kun je een kijkje nemen in mijn portfolio, waar HORECA-projecten zijn uitgelicht:

Café JAPI

Villa Erica
